РАСПОРЕД ПИСМЕНИХ ПРОВЕРА ЗА ПРВО ПОЛУГОДИШТЕ, ШКОЛСКЕ 2023-2024.ГОДИНЕ
ПРЕДМЕТНА НАСТАВА
V 1 - Распоред писаних провера
Предмет | Врста | Датум | Недеља у месецу | Садржај рада |
Српски језик и књижевност | иницијални тест | 11. 9. 2023. | 3/09 | Тестирање знања које су ученици усвојили у млађим разредима. Ученик је у стању да: одговара на једноставна питања у вези са текстом, проналазећи информације исказане експлицитно или посредно (синонимија, парафраза); изводи једноставне закључке, анализирајући информације исказане у различитим деловима текста; тумачи идеје у књижевноуметничком тексту, аргументује их позивајући се на текст; пише писаним словима ћирилице и поштује основна правописна правила (велико слово на почетку реченице, у именима и презименима људи, у географским називима, именима установа; одговарајући интерпункцијски знак на крају реченице); препознаје врсте речи (именице, заменице, придеве, бројеве и глаголе) и подврсте речи (властите и заједничке именице; описне, присвојне и градивне придеве; основне и редне бројеве); пише јасним и потпуним реченицама; препознаје граматичке категорије променљивих речи (род и број заједничких именица и глаголско време (прошло, садашње и будуће); уме да пребаци глаголе из једног глаголског времена у друго; гради речи по постојећим творбеним моделима; препознаје врсте реченица према комуникативној функцији (обавештајне, упитне, узвичне, заповедне) и по потврдности/одричности; познаје значење речи које се употребљавају у свакодневној комуникацији и у школским текстовима; препознаје фигуративна значења речи у тексту. |
Математика | иницијални тест | 12. 9. 2023. | 3/09 | Градиво из претходног разреда |
Енглески језик | иницијални тест | 12. 9. 2023. | 3/09 | Градиво из 4. разреда - grammar and vocabulary |
Географија | иницијални тест | 14. 9. 2023. | 3/09 | Процена нивоа знања о природи и друштву |
Историја | иницијални тест | 14. 9. 2023. | 3/09 | Обнављање градива |
Математика | контролни задатак | 3. 10. 2023. | 2/10 | Дељивост у скупу Н0 |
Српски језик и књижевност | писмени задатак | 9. 10. 2023. | 3/10 | Проверавање примене ученичких знања о писању састава – да ли знају да одговоре на задату тему, како организују састав, које речи користе, какав им је стил, да ли пишу граматички и правописно исправне реченице. На крају часа ученик ће бити у стању да: • употребљава различите облике усменог и писменог изражавања: препричавање различитих типова текстова, без сажимања и са сажимањем, причање (о догађајима и доживљајима) и описивање. Наставник може задати две или три од следећих тема, а ученик бира једну. 1. Ја као јунак бајке 2. Волео бих/ Волела бих да имам чаробну моћ 3. На крилима маште 4. „Тешко свуда своме без својега” 5. „Имао сам од злата јабуку, Па ми данас паде у Бојану!” 6. Зима најављује свој долазак 7. Јесењи дан у парку 8. И смех и сузе у исти мах 9. Како проводим слободно време 10. Мој навећи успех Поред теме о обрађеним књижевним делима треба понудити и тему у којој ће ученици описивати природу, причати неки свој доживљај или говорити о својим интересовањима |
Немачки језик | контролни задатак | 18. 10. 2023. | 4/10 | Einfuhrungen |
Биологија | тестирање | 20. 10. 2023. | 4/10 | Обрађено градиво |
Енглески језик | контролни задатак | 23. 10. 2023. | 5/10 | Grammar and vocabulary |
Математика | писмени задатак | 24. 10. 2023. | 5/10 | Дељивост, НЗС, НЗД, Скупови и Венов дијаграм |
Српски језик и књижевност | контролни задатак | 1. 11. 2023. | 1/11 | Падежи |
Немачки језик | контролни задатак | 22. 11. 2023. | 4/11 | Tiere |
Биологија | тестирање | 24. 11. 2023. | 4/11 | Обрађено градиво |
Математика | контролни задатак | 27. 11. 2023. | 5/11 | Тачка, права, раван, круг, кружница, централна симетрија |
Енглески језик | писмени задатак | 28. 11. 2023. | 5/11 | Translation |
Српски језик и књижевност | контролни задатак | 14. 12. 2023. | 3/12 | Реченични чланови |
Немачки језик | контролни задатак | 20. 12. 2023. | 4/12 | Meine Familie |
Српски језик и књижевност | писмени задатак | 25. 12. 2023. | 5/12 | С обзиром на обрађена књижевна дела, домаће задатке и говорне вежбе које су претходиле, наставник може задати две или три теме од следећих: 1. Мој комшија има златне руке 2. Еро је надмудрио Турчина 3. Насмејао/Насмејала сам се Ериним и Насрадиновим досеткама 4. Друга страна Месеца 5. Моја пустоловина 6. На пустом острву 7. Моја новогодишња жеља 8. Дирнула ме је Мионина храброст 9. Снежна бајка Поред тема о обрађеним књижевним делима треба дати и теме у којима ће ученици описивати природу, причати неки свој доживљај или говорити о својим интересовањима |
Математика | писмени задатак | 26. 12. 2023. | 5/12 | Вектори, Централна симетрија, Разломци (проширивање и скраћивање,упоређивање, претварање, бројена права) |
VI 1 - Распоред писаних провера
Предмет | Врста | Датум | Недеља у месецу | Садржај рада |
Српски језик и књижевност | иницијални тест | 11. 9. 2023. | 3/09 | Тестирање знања које су ученици усвојили у петом разреду. Ученик је у стању да: • чита са разумевањем и опише свој доживљај различитих врста књижевних дела; • разликује појам приповедача у односу на писца; • одреди стилске фигуре и разуме њихову улогу у књижевноуметничком тексту; • процени основни тон приповедања (шаљив, ведар, тужан и сл.); • анализира узрочно-последично низање мотива; • илуструје особине ликова примерима из текста; • вреднује поступке ликова и аргументовано износи ставове; • разликује променљиве речи од непроменљивих; • разликује категорије рода, броја и падежа речи које имају деклинацију; • разликује основне реченичне чланове (у типичним случајевима); • доследно примењује правописну норму у употреби великог слова; састављеног и растављеног писања речи; интерпункцијских знакова. |
Математика | иницијални тест | 12. 9. 2023. | 3/09 | Градиво из претходног разреда |
Географија | иницијални тест | 13. 9. 2023. | 3/09 | Процена усвојеног знања из претходног разреда |
Енглески језик | иницијални тест | 14. 9. 2023. | 3/09 | Градиво из 5. разреда - grammar and vocabulary |
Биологија | иницијални тест | 15. 9. 2023. | 3/09 | Провера знања из 5.разреда |
Српски језик и књижевност | контролни задатак | 20. 9. 2023. | 4/09 | Гласови Провера усвојености поделе гласова (према положају говорних органа, по звучности и поделе сугласника по месту изговора) и поделе речи на слогове. Ученик треба да покаже да је у стању да: • разликује гласове српског језика по звучности и по месту изговора; • дели реч на слогове и зна када је р слоготворно; • правилно раставља речи на крају реда. |
Математика | контролни задатак | 10. 10. 2023. | 3/10 | Цели бројеви (сабирање, одузимање, множење, дељење, изрази) |
Енглески језик | контролни задатак | 12. 10. 2023. | 3/10 | Grammar and vocabulary |
Физика | контролни задатак | 25. 10. 2023. | 5/10 | Мерење |
Биологија | контролни задатак | 27. 10. 2023. | 5/10 | Грађа живих бића, грађа и разлика ћелија, исхрана и дисање |
Српски језик и књижевност | писмени задатак | 30. 10. 2023. | 6/10 | Проверавање примене ученичких знања о писању састава – да ли знају да одговоре на задату тему, како организују састав, које речи користе, какав им је стил, да ли пишу граматички и правописно исправне реченице. На крају часа ученик ће бити у стању да: • употребљава различите облике усменог и писменог изражавања: препричавање различитих типова текстова, без сажимања и са сажимањем, причање (о догађајима и доживљајима) и описивање. Наставник може задати две од следећих тема, а ученик бира једну. 1. Социјални мотиви у песми„О, класје моје” 2. Сат који има душу („Чудесна справа”) 3. Тајно место маштовите девојчице 4. Моје место за размишљање Поред теме о обрађеним књижевним делима треба понудити и тему у којој ће ученици описивати природу, испричати неки свој доживљај или говорити о својим интересо- вањима. |
Математика | писмени задатак | 31. 10. 2023. | 6/10 | Цели бројеви, Троугао (углови троугла, врсте) |
Енглески језик | писмени задатак | 28. 11. 2023. | 5/11 | Translation |
Српски језик и књижевност | контролни задатак | 30. 11. 2023. | 5/11 | Гласовне промене Провера усвојености обрађених гласовних промена (непостојано а, промена л у о, палатализација, сибиларизација, јотовање, једначење сугласника по звучности, једначење сугласника по месту изговора, губљење сугласника). На крају часа ученик ће бити у стању да: • разликује врсте гласовних промена у једноставним примерима и примењује књижевнојезичку норму. |
Математика | контролни задатак | 5. 12. 2023. | 2/12 | Троугао (конструкције, ставови сличности, описана и уписана кружница) |
Физика | контролни задатак | 13. 12. 2023. | 3/12 | Кретање |
Биологија | контролни задатак | 15. 12. 2023. | 3/12 | Основне живoтне функције на нивоу организма |
Српски језик и књижевност | писмени задатак | 18. 12. 2023. | 4/12 | Проверавање примене ученичких знања о писању састава – да ли знају да одговоре на задату тему, организују састав, које речи користе, какав им је стил, да ли пишу граматички и правописно исправне реченице. На крају часа ученик ће бити у стању да: • употребљава различите облике усменог и писменог изражавања: препричавање различитих типова текстова, без сажимања и са сажимањем, причање (о догађајима и доживљајима) и описивање. С обзиром на обрађена књижевна дела и домаћи задатак који су претходили другом писменом задатку, наставник може задати две од следећих тема, а ученик бира једну. 1. У потрази за плавом звездом 2. Прави и лажни издајник у роману Дечаци Павлове улице 3. Немечек – мали храбри дечак 4. Бока – Фери Ач 5. Дечаци Павлове улице – Црвене кошуље 6. Велики зли вук опчињен лепотом 7. Уметност побеђује смрт 8. Ја међу Старим Словенима 9. Дружина моје улице 10. Упорношћу сам успео/успела |
Математика | писмени задатак | 26. 12. 2023. | 5/12 | Троугао, Рационални бројеви (сабирање, одузимање, изрази) |
VII 1 - Распоред писаних провера
Предмет | Врста | Датум | Недеља у месецу | Садржај рада |
Српски језик и књижевност | иницијални тест | 11. 9. 2023. | 3/09 | Тестирање знања које су ученици усвојили у шестом разреду. На крају часа ученик ће бити у стању да: • повеже књижевне термине и појмове обрађиване у претходним разредима са новим делима која чита; • одреди род књижевног дела и књижевну врсту; • анализира структуру лирске песме (строфа, стих, рима); • разликује заплет и расплет као етапе драмске радње; • разликује облике казивања; • одреди стилске фигуре и разуме њихову улогу у књижевноуметничком тексту; • разликује хумористички и дитирамбски тон од елегичног тона; • негује културноисторијску баштину; • повеже граматичке појмове обрађене у претходним разредима са новим наставним садржајима; • разликује гласове српског језика по звучности и месту изговора; • разликује врсте гласовних промена у једноставним примерима и примењује књижевнојезичку норму; • одреди врсте и подврсте заменица; • препознаје глаголска времена и употребљава их у складу са нормом; • препознаје делове речи у вези са њиховим грађењем; • разликује реченице по комуникативној функцији; • доследно примењује правописну норму у писању заменица и глаголских облика. |
Математика | иницијални тест | 12. 9. 2023. | 3/09 | Градиво из претходног разреда |
Географија | иницијални тест | 13. 9. 2023. | 3/09 | Процена усвојеног знања из претходног разреда |
Енглески језик | иницијални тест | 14. 9. 2023. | 3/09 | Градиво из 6. разреда - grammar and vocabulary |
Биологија | иницијални тест | 15. 9. 2023. | 3/09 | Провера знања из 6.разреда |
Биологија | контролни задатак | 6. 10. 2023. | 2/10 | Наслеђивање и еволуција |
Математика | контролни задатак | 10. 10. 2023. | 3/10 | Реални бројеви (квадрат, корен, операције са реалним бројевима) |
Хемија | контролни задатак | 12. 10. 2023. | 3/10 | Хемија и њен значај; Хемијска лабораторија |
Српски језик и књижевност | контролни задатак | 16. 10. 2023. | 4/10 | Глаголски облици Циљ часа: Провера усвојености знања о обрађеним глаголским облицима. Очекивани исходи на крају часа: На крају часа ученик ће бити у стању да: • разликује обрађене глаголске облике (инфинитив, презент, перфекат, футур I, аорист, плусквамперфекат и имперфекат, императив, потенцијал, футур II, глаголски прилог садашњи, глаголски прилог прошли, трпни глаголски придев, радни глаголски придев) и уме да их употреби у складу са нормом. |
Енглески језик | контролни задатак | 19. 10. 2023. | 4/10 | Grammar and vocabulary |
Српски језик и књижевност | писмени задатак | 25. 10. 2023. | 5/10 | 1. Моје незаборавно путовање 2. Видео сам, упознао, сазнао сам у… / Видела сам, упознала сам, сазнала сам у… 3. На путовању с Јеленом Димитријевић 4. Поглед с Калемегдана (Нишке тврђаве / Петроварадина и сл.) 5. Разгледница мог места На крају часа ученик ће бити у стању да: • откуца текст поштујући нормативна правила; • препозна најчешће правописне грешке; • разуме и примењује правила дигиталног правописа; доследно примењује правописну норму у вези са писањем великог слова, састављеног и растављеног писања речи, интерпункцијских знакова и писма. Циљ часа: Проверава примене ученичких знања о писању путописа – тематика, избор појединости, композиција, језик, стил, правопис Очекивани исходи на крају часа: На крају часа ученик ће бити у стању да: • употребљава различите облике усменог и писменог изражавања: причање, описивање, дијалог и сл. |
Физика | контролни задатак | 27. 10. 2023. | 5/10 | Сила и кретање |
Математика | писмени задатак | 7. 11. 2023. | 2/11 | Реални бројеви и Питагорина теорема |
Енглески језик | писмени задатак | 23. 11. 2023. | 4/11 | Translation |
Математика | контролни задатак | 28. 11. 2023. | 5/11 | Степен и операције са степенима |
Хемија | контролни задатак | 30. 11. 2023. | 5/11 | Атоми хемијских елемената, молекули елемената и молекули једињења, јони и јонска једињења |
Биологија | контролни задатак | 8. 12. 2023. | 2/12 | Ниво организације и грађа тела, једноћелиске еукариоте, гљивве и лишајеви, животни процеси биљака |
Српски језик и књижевност | контролни задатак | 13. 12. 2023. | 3/12 | Провера усвојености знања о синтагмама. На крају часа ученик ће бити у стању да: • идентификује синтагму као синтаксичку јединицу и разликује је од речи и реченице; • одреди главну реч и зависне чланове синтагме; • увиди различиту функцију синтагме (као и речи) у реченици. |
Физика | контролни задатак | 15. 12. 2023. | 3/12 | Кретање тела под утицајем земљине теже |
Српски језик и књижевност | писмени задатак | 22. 12. 2023. | 4/12 | Провера ученичких знања из књижевности. На крају часа ученик ће бити у стању да: • употребљава различите облике писменог изражавања: препричавање различитих типова текстова, без сажимања и са сажимањем, причање (о догађајима и доживљајима) и описивање. Циљ часа: Утврђивање знања о писању састава. Увиђање стилских, граматичких и правописних грешака. Истицање примера добро написаног састава и састава у коме би требало понешто поправити. Очекивани исходи на крају часа: На крају часа ученик ће бити у стању да: • издваја делове текста (наслов, пасусе) и организује га у смисаоне целине (уводни, средишњи и завршни део текста); • саставља говорени или писани текст о доживљају књижевног дела и на теме из свакодневног живота и света маште; • доследно примењује правописну норму у употреби великог слова; састављеног и растављеног писања речи. Други писмени задатак 1) Мотив повратка из ропства у народној песми „Ропство Јанковић Стојана” 2) Љубав и освета у народној песми „Мали Радојица” 3) Мотив слатке смрти у приповеци „Кроз мећаву” Петра Кочића 4) Успон и суноврат породице Кнежевић у приповеци „Кроз мећаву” Петра Кочића |
Математика | писмени задатак | 26. 12. 2023. | 5/12 | Степен, Полиноми |
VIII 1 - Распоред писаних провера
Предмет | Врста | Датум | Недеља у месецу | Садржај рада |
Српски језик и књижевност | иницијални тест | 5. 9. 2023. | 2/09 | Тестирање знања које су ученици усвојили у седмом разреду. На крају часа ученик ће бити у стању да: − напише једноставнији аргументативни текст позивајући се на чињенице; − примени различите стратегије читања (информативно, доживљајно, истраживачко и др.); − користи књижевне термине и појмове обрађиване у претходним разредима и повезује их са новим делима која чита; − истакне универзалне вредности књижевног дела; − чита са разумевањем различите врсте текстова и коментарише их, у складу са узрастом; − разликује основне одлике стиха и строфе –укрштену, обгрљену и парну риму; слободни и везани стих; рефрен; − тумачи мотиве (према њиховом садејству или контрастивности) и песничке слике у одабраном лирском тексту; − локализује књижевна дела из обавезног школског програма; − разликује аутора књижевноуметничког текста од наратора, драмског лица или лирског субјекта; − анализира идејни слој књижевног дела служећи се аргументима из текста; − препозна националне вредности и негује културноисторијску баштину; − разликује глаголске начине и неличне глаголске облике и употреби их у складу са нормом; − одреди врсте непроменљивих речи у типичним случајевима; − уочи делове именичке синтагме; − препозна врсте напоредних односа међу реченичним члановима и независним реченицама; − идентификује врсте зависних реченица; − доследно примени правописну норму. |
Математика | иницијални тест | 12. 9. 2023. | 3/09 | Градиво из претходног разреда. |
Географија | иницијални тест | 14. 9. 2023. | 3/09 | Процена усвојеног знања из претходног разреда |
Енглески језик | иницијални тест | 14. 9. 2023. | 3/09 | Градиво из 7. разреда - grammar and vocabulary |
Математика | контролни задатак | 3. 10. 2023. | 2/10 | Сличност |
Српски језик и књижевност | писмени задатак | 9. 10. 2023. | 3/10 | 1. Мотив урокљиве лепоте у балади „Женидба Милића Барјактара” 2. Да ли савремене технологије повезују или одвајају људе 3. Човек је најјачи кад ствара и кад воли Три стила представљања Србије (новинарски, књижевноуметнички и научни стил) Циљ часа – Проверавање примене ученичких знања о писању састава – да ли знају да одговоре на задату тему, да организују састав, које речи користе, какав им је стил, да ли пишу граматички и правописно исправне реченице. – Утврђивање знања о писању састава. – Увиђање стилских, граматичких и правописних грешака. – Упознавање с примерима добро написаног састава и састава у коме би требало понешто поправити Очекивани исходи на крају часа На крају часа ученик ће бити у стању да: – употребљава различите облике усменог и писменог изражавања: препричавање различитих типова текстова, без сажимања и са сажимањем, причање (о догађајима и доживљајима) и описивање. На крају часа ученик ће бити у стању да: – издваја делове текста (наслов, пасусе) и организује га у смисаоне целине (уводни, средишњи и завршни део текста); – саставља говорени или писани текст о доживљају књижевног дела и на теме из свакодневног живота и света маште; – доследно примењује правописну норму у употреби великог слова, састављеног и растављеног писања речи; интерпункцијских знакова |
Хемија | контролни задатак | 12. 10. 2023. | 3/10 | Метали, оксиди и хидроксиди метала |
Математика | писмени задатак | 17. 10. 2023. | 4/10 | Сличност, Тачка, Права, Раван |
Енглески језик | контролни задатак | 19. 10. 2023. | 4/10 | Grammar and vocabulary |
Српски језик и књижевност | контролни задатак | 23. 10. 2023. | 5/10 | Падежи Циљ часа – Обнављање падежног система српског језика. Очекивани исходи на крају часа На крају часа ученик ће бити у стању да: – разликује основне функције и значења падежа; – употребљава падежне облике у складу са нормом. |
Биологија | тестирање | 24. 10. 2023. | 5/10 | Обрађено градиво |
Физика | контролни задатак | 1. 11. 2023. | 1/11 | Осцилаторно и таласно кретање |
Енглески језик | писмени задатак | 23. 11. 2023. | 4/11 | Translation |
Хемија | контролни задатак | 30. 11. 2023. | 5/11 | Неметали, оксиди и киселине |
Биологија | тестирање | 1. 12. 2023. | 1/12 | Обрађено градиво |
Српски језик и књижевност | писмени задатак | 8. 12. 2023. | 2/12 | Теме за писмени задатак 1. Разговор предака и потомака у песми Светли гробови Јована Јовановића Змаја 2. Симболика камена у песми Отаџбина Ђуре Јакшића 3. Друштво које је заборавило своје хероје у приповеци Све ће то народ позлатити Лазе Лазаревића 4. То се не заборавља 5. Дан је почео као и сваки други 6. Пилипендин лик / Мотив вере у приповеци Пилипенда Симе Матавуља − Проверавање примене ученичких знања о писању састава – да ли знају да одговоре на задату тему, да организују састав, које речи користе, какав им је стил, да ли пишу граматички и правописно исправне реченице. На крају часа ученик ће бити у стању да: − употребљава различите облике усменог и писменог изражавања: препричавање различитих типова текстова, без сажимања и са сажимањем, причање (о догађајима и доживљајима) и описивање − издваја делове текста (наслов, пасусе) и организује га у смисаоне целине (уводни, средишњи и завршни део текста); − саставља говорени или писани текст о доживљају књижевног дела и на теме из свакодневног живота; − доследно примењује правописну норму у употреби великог слова, састављеног и растављеног писања речи; интерпункцијских знакова. |
Математика | контролни задатак | 12. 12. 2023. | 3/12 | Линеарне једначине и неједначине |
Физика | контролни задатак | 15. 12. 2023. | 3/12 | Светлосне појаве |
Српски језик и књижевност | контролни задатак | 18. 12. 2023. | 4/12 | Напоредни односи Циљ часа − Обнављање обрађених напоредних односа. Очекивани исходи на крају часа На крају часа ученик ће бити у стању да: − препозна синтаксичке јединице у напоредном односу; − именује одређену врсту напоредног односа и издвоји карактеристичне везнике. |
Математика | писмени задатак | 26. 12. 2023. | 5/12 | Призма, Линеарне једначине и неједначине |